Pénztárca és táska divattrend alakulása

Közel 40 éve dolgozunk a bőrdíszműves szakmában. Az utóbbi 27-28 évben ellátogattunk minden jelentős szakkiállításra.

Ezeken a kiállításokon dől el ugyanis, hogy az adott évben az éppen aktuális szezonban milyen divattrendek lesznek a világpiacon. Nem túl sok cég dönt a szezonális divatról. Ők már ezeket a közösen eldöntött új kollekciókat fogják a legelső szezonális kiállításon bemutatni. Persze ezek az elképzelések nem maradhatnak titokban, a nagyobb vagy jól értesült cégek tudomást szereznek- nem hivatalosan- ezekről az elképzelésekről, és a kollekcióik egy részét már ennek alapján készítik el. Tulajdonképpen a kiállítások sokszínűségét az adja, hogy nagyon sok cég nem értesült az új divatelképzelésekről, valamint azok, akik kitalálták az új divatot, nem annyira biztosak a dolgukban, nem mernek mindent egy lapra feltenni. Ezért a régebbi kollekcióikat is kiállítják egy kicsit átdolgozva, egy kicsit „felturbózva”, hogy azok újnak tűnjenek.

Mivel sok kiállító részt vesz egymás után a nagy nemzetközi kiállításokon, természetesen menet közben láthatják ezeket az új elgondolásokat és a következő kiállításukra már ők is elkészítik a saját kollekciójukat ebben az új divatszínben, vagy az első nagy kiállításon látott új divatjegyek felhasználásával.

Az már más kérdés, hogy ezek az elképzelések milyen mértékben fognak megvalósulni a tömeggyártás, tömegkínálat során.

Erre két ellentétes példát tudnék említeni:

Lehet, hogy a duck skin lesz a divat?

Nagyon régen, talán 20 éve a műbőr gyártók előjöttek egy teljesen újszerű anyaggal. Nubuck bőr felületnek nézett ki, de valójában műnubuck volt – a felületén apró, sötétebb színárnyalatú poliuretán pöttyökkel. Annak ellenére, hogy nem valódi bőrből készült, az anyag nagyon elegáns volt. A legnagyobb márkák kezdték először használni, majd később szinte mindenki. A bőrdíszmű ipar szinte minden ágában használták ezt az anyagot, gyártottak belőle női divattáskát, utazótáskát, bőröndöt, pénztárcát, övet.

Egy-két év után, mikor már a bőrdíszmű üzletekben lépni sem lehetett a sok duck skin termék között, mindenki azt hitte, hogy most már nemsokára eltűnőben lesz ez az alapanyag. Ennek ellenére közel öt évig divat maradt, és csak lassan vonultak ki az üzletekből az ebből az anyagból készült termékek.

Most már biztos, hogy a lila szín lesz a divat!

Körülbelül 15 éve a milánói MIPEL-en néhány kiállító lila színű táska és pénztárca kollekcióval jött elő. Nem sokkal később a soron következő német kiállításon már a cégek fele állított ki lila színű táska, öv, pénztárca kollekciót. Az utána következő kiállításokon a táskák 60-70%-a már mind lila volt.

A táska tervezők mindig is odafigyeltek a divat rezdüléseire. Hatalmas mennyiségű lila bőrdíszműáru lett arra a szezonra megrendelve és legyártva. Minden kereskedő természetesen vásárolt belőle, mert szezon kezdetén természetes, hogy fel kell tölteni az új szezonális áruval az üzleteket. Mivel az új lila szín elég élénk, „ütős” volt, azonban csak módjával vásároltak a kereskedők. Nekik volt igazuk, a lila szín divat közel fél év alatt lassan kimúlt, az áru leértékelve is csak lassan talált gazdára. Nem egy vállalat ment csődbe merész rendeléseik miatt.

A fenti két példa műbőr alapanyagú táskákat és pénztárcákat érintett. Bőrből a táskadivat, de különösen a pénztárca divat sokkal visszafogottabb, konzervatívabb.

A tervezők és a gyártók tisztában vannak azzal, hogy bőr termékeket a vásárlók nem fél éves szezonra vesznek táskát vagy pénztárcát, ezért bőrből még egy divatpénztárca is bártan megvásárolható 4-5 éves időtartamra.

Tekintse meg a www.penztarcaweb.hu bőrpénztárca szakáruházunk választékát, meg fogja találni a kedvére valót mind a divatpénztárcák, mind a klasszikus modellek között.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük